Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys

Tämä päivä, kaikki tässä
Yksi vaiheeni elämässä
Kappaleen matkaa teemme yhdessä
Ilo, tyytyväisyys ja turva tuntuu sydämessä.

- Kati Molin -

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys ry on perustettu 1992 Toimialueena on Järvenpää, Kerava, Nurmijärvi ja Tuusula.

Yhdistyksen lähtökohtana on olla mukana turvaamassa muistisairautta sairastaville ihmisille mielekästä ja osallistuvaa elämää sekä olla apuna ja tukena heidän omaistensa ja läheistensä hoivatyössä.

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys toimii yhteistyössä kuntien kanssa muistisairaiden kotihoidon, laitoshoidon sekä muistisairasta läheistään kotona hoitavien omaishoitajien tukimuotojen kehittämisessä.

Yhdistys on avoin kaikille. Jäsenmaksu vuonna 2024 on 16 € henkilöjäseneltä ja 30 € yhteisö- ja kannattajajäseniltä.
Jäsenmaksuun sisältyy mm.valtakunnallinen neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Muisti-lehti.
Jäseneksi voi liittyä tästä, jäsenliittymisesitteellä tai ottamalla yhteyttä puheenjohtajaan.

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistyksen tietosuojaselosteen löydät täältä.

Tulevia tapahtumia, kevät 2024

HELMIKUU

Ensitietoluento muistisairauksista tiistaina 6.2.2024 klo 18.00 Palvelukeskus Viertola, Timontie 4, KERAVA

Geriatrian erikoislääkäri Sanna Vuoriholma luennoi muistisairauksista, niiden hoidosta ja ehkäisystä. Lisäksi ajankohtaista tietoa Uudenmaan Muistiluotsin ja Keski-Uudenmaan Muistiyhdistyksen toiminnasta. Myös mm.erilaisia esitteitä, mainoksia ja Muisti-lehtiä on saatavilla.

Ensitietoluentoon ovat tervetulleita kaikki muistisairairauteen sairastuneet henkilöt, heidän omaiset/läheiset sekä kaikki jotka ovat muistista ja muistisairauksista kiinnostuneita.

Tilaisuuteen ei ole ennakkoilmoittautumista, paikkoja rajoitetusti. Maksuton                                            Lisätiedot Mauno Lehtinen p. 050 596 5006 mauno1.lehtinen@gmail.com

MAALISKUU

Iloinen tanssi ja musiikkitapahtuma "Tanssi ottaa aivoon!" tiistaina 12.3.2024 klo14.00 (kahvitus klo 13.30) Hyrylän Torppa Koskelantie 4, TUUSULA

Meillä on jälleen tarjolla iloista, virkistävää musiikkia ja tanssia sekä tietoa tanssin ja musiikin hyödystä. Ohjelman lomassa tanssiopettaja, fysioterapeutti Leila Ketola esittelee kehittämäänsä Memodance-ohjelmaa tanssin ja musiikin merkitystä muistille ja muistisairaudelle. Tässä musiikkitapahtumassa ei tarvitse osata tanssiaskeleita eikä kuvioita, vaan kaikki pääsevätä nauttimaan liikkumisesta ja hyvästä musiikista! Ohjelmaan voi osallistua kuka tahansa liikuntarajoitteista huolimatta.

Tilaisuuteen on 5 euron tanssilippu sisältäen kahvitarjoilun klo 13.30 lähtien ja se maksetaan paikan päälle.

Ilmoittaudu tanssi-musiikkitapahtumaan 8.3.2024 mennessä Pirjo Chorinille pirjo.chorin@gmail.com tai p. 050 598 3430 (iltaisin)

Kevätkokous tiistaina 12.3.2024 klo 16.00 Hyrylän Torppa Koskelantie 4, TUUSULA

Asioina sääntömääräiset asiat kuten vuoden 2023 toimintakertomus ja tilinpäätös.

Lisätiedot puheenjohtaja Mauno Lehtinen p. 050 596 5006 mauno1.lehtinen@gmail.com

Aivoviikon yleisöluento keskiviikko 13.3.2024 klo 15.30 Myllytien toimintakeskus, ruokasali, Myllytie 11, Järvenpää.

Ylilääkäri geriatrian erikoislääkäri Risto Vataja (HUS) luennoi aivoterveydestä ja muistista.

Ei ennakkoilmoittautumisia. Paikkoja rajoitetusti. Lisätiedot Uudenmaan Muistiluotsi muistiohjaaja Pia Kuusinen p. 040 739 5146 pia.kuusinen@espoonmuisti.fi tai muistiohjaaja Anu Keränen p. 040 136 7977 anu.keranen@espoonmuisti.fi

KESÄKUU

Kevätpäivätapahtuma lauantaina 8.6.2024 klo 12.00-16.00 lomakoti Kotoranta, Kotorannantie 74, KILJAVA

Yhdistyksen perinteinen kevätpäivätapahtuma järjestetään jälleen Kotorannassa kauniin Sääksjärven rannalla. Aloitus lounaalla. Ohjelmassa yhdessäoloa, tutustumista ja erilaista toimintaa sisällä ja ulkona/luonnossa sekä tietysti arpajaiset. Tapahtumaan kuuluu myös täytekakkukahvit iltapäivällä. Uudenmaan Muistiluotsi on mukana myös tapahtumassa.

Lounaasta perimme 10 euroa/osanottaja. Tämä maksu tulee suorittaa 31.5. 2024 mennessä yhdistyksen tilille: Nordea  FI24 1064 3000 2371 77.

IImoittautuminen kevätpäivätapahtumaan 31.5.2024 mennessä Pirjo Chorinille sähköposti pirjo.chorin@gmail.com tai puhelimitse iltaisin 050 598 3430