Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys

Tämä päivä, kaikki tässä
Yksi vaiheeni elämässä
Kappaleen matkaa teemme yhdessä
Ilo, tyytyväisyys ja turva tuntuu sydämessä.

- Kati Molin -

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys ry on perustettu 1992 Toimialueena on Järvenpää, Kerava, Nurmijärvi ja Tuusula.

Yhdistyksen lähtökohtana on olla mukana turvaamassa muistisairautta sairastaville ihmisille mielekästä ja osallistuvaa elämää sekä olla apuna ja tukena heidän omaistensa ja läheistensä hoivatyössä.

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys toimii yhteistyössä kuntien kanssa muistisairaiden kotihoidon, laitoshoidon sekä muistisairasta läheistään kotona hoitavien omaishoitajien tukimuotojen kehittämisessä.

Yhdistys on avoin kaikille. Jäsenmaksu vuonna 2022 on 15 € henkilöjäseneltä ja 30 € yhteisö- ja kannattajajäseniltä.
Jäsenmaksuun sisältyy mm.valtakunnallinen neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Muisti-lehti.
Jäseneksi voi liittyä tästä, jäsenliittymisesitteellä tai ottamalla yhteyttä puheenjohtajaan.

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistyksen tietosuojaselosteen löydät täältä.

30-vuotistapahtuma ja syyspäivä la 1.10. klo 12.00-17.00. Tuusulan seurakunnan Rusutjärven leirikodilla, Hämeentie 44, Tuusula

Monipuolisen ohjelma aloitamme nauttimalla juhla-aterian klo 12. Jonka jälkeen klo 13 juhlistamma 30-vuotista toimintaamme pienehkön ohjelman puitteissa. Juhlapuheen tulee pitämään Muistiliiton toiminnanjohtaja Katariina Suomu sekä Uudenmaan Muistiluotsin terveiset tuo toiminnanjohtaja Sanna Suvisalmi. Haarajoen kuoro esittää musiikkiesityksen ja myös yhteislaulua on luvassa. Lopuksi nautitaan kakkukahvit.

Juhlan jälkeen siirrytään perinteiseen syyspäivän ohjelmaan ja mukavaan yhdessäoloon, niin sisällä kuin ulkona, jossa Muistiluotsin muistiohjaajat ovat järjestäneet muistirastit pihapiiriin.

Kaikki jäsenet seuralaisineen ovat tervetulleita 30-vuotisjuhlaamme ja syystapahtumaan. Asu vapaa-ajan vaatetus.

Ilmoittautumiset 25.9.2022 mennessä Maire Virkki p. 0500 451 199 tai maire.virkki@elisanet.fi

Ensitietoluento muistisairauksista ke 26.10. klo 18.00 Talkoorengas, Vapaaehtoisen hyvinvointityön keskus, Sininen-sali, Aleksis Kiven tie 19, Kerava

Geriatrian erikoislääkäri Marja Manninen-Ollberg alustaa muistisairauksista, niiden hoidosta ja ehkäisystä. Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys ja Uudenmaan Muistiluotsi esittelevät ajankohtaisia asioita. Tilaisuuteen ovat tervetulleita muistisairaat ihmiset, omaiset ja läheiset ja kaikki jotka ovat muistisairauksista ja niiden hoidosta kiinnostuneita. Vapaa pääsy! Rajallinen määrä paikkoja. Ei ilmoittautumisia.  Lisätietoja yhdistyksen puheenjohtaja Mauno Lehtinen p. 050 5965 006 tai mauno1.lehtinen@gmail.com

Tervetuloa Joulujuhlaan la 26.11. klo 13.00-16.00 Viertolan toimintakeskus, Timontie 4, Kerava

Perinteinen jouluateria klo 13.00 jonka jälkeen ohjelmaa ja yhdessäoloa sekä arpajaiset. Ilmoittautumiset 15.11. mennessä Maire Virkki p. 0500 451 199 tai maire.virkki@elisanet.fi

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään heti joulujuhlan jälkeen klo 16.00. Käsitellään sääntömääräiset asiat kuten 2023 toimintasuunnitelma, talousarvio sekä puheenjohtajan ja hallituksen jäsenten valinta.

Juhlavuoden kunniaksi syyspäivästä ja joulujuhlan tarjoiluista emme peri maksuja.