Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys

Tämä päivä, kaikki tässä
Yksi vaiheeni elämässä
Kappaleen matkaa teemme yhdessä
Ilo, tyytyväisyys ja turva tuntuu sydämessä.

- Kati Molin -

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys ry on perustettu 1992 Toimialueena on Järvenpää, Kerava, Nurmijärvi ja Tuusula.

Yhdistyksen lähtökohtana on olla mukana turvaamassa muistisairautta sairastaville ihmisille mielekästä ja osallistuvaa elämää sekä olla apuna ja tukena heidän omaistensa ja läheistensä hoivatyössä.

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys toimii yhteistyössä kuntien kanssa muistisairaiden kotihoidon, laitoshoidon sekä muistisairasta läheistään kotona hoitavien omaishoitajien tukimuotojen kehittämisessä.

Yhdistys on avoin kaikille. Jäsenmaksu vuonna 2024 on 16 € henkilöjäseneltä ja 30 € yhteisö- ja kannattajajäseniltä.
Jäsenmaksuun sisältyy mm.valtakunnallinen neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Muisti-lehti.
Jäseneksi voi liittyä tästä, jäsenliittymisesitteellä tai ottamalla yhteyttä puheenjohtajaan.

Keski-Uudenmaan Muistiyhdistyksen tietosuojaselosteen löydät täältä.

Tulevia tapahtumia, syksy 2024

SYYSKUU

SYYSPÄIVÄ la 28.9. klo 12-16, Juhlatalo Hyrylän Torppa, Koskelantie 4, Tuusula Hyrylä

Monipuolisen ohjelman aloitamme nauttimalla maukkaan lounaan klo 12. Varsinaisen ohjelman aloitamme klo 13.00. Ajankohtaisen muistisairauteen liittyvän katsauksen jälkeen seuraa todella virkistävä ja upea musiikkipainotteinen näytelmä. Tämän esittää teatteritaiteen maisteri, näyttelijä Laura Alajääski-Tikkanen ja säestäjänä Jussi Haapaniemi. Ohjelmassa myös yhteislaulua. Tärkeällä sijalla on myös mukavaa yhdessäoloa ja toisiimme tutustumista. Tietenkin arpajaiset ja mukavia voittoja onnekkaille. Sopivassa välissä nautimme täytekakkukahvit.

Lounaasta perimme 15 euron/osallistuja maksun. Tämä tulee maksaa 22.9. mennessä yhdistyksen tilille: Nordea FI24 1064 3000 2371 77. Ilmoittautuminen 22.9. mennessä Pirjo Chorinille sähköposti pirjo.chorin@gmail.com tai puh. iltaisin 050 598 3430.

LOKAKUU

ENSITIETOLUENTO MUISTISAIRAUKSISTA ti 8.10. klo 18.00, Nurmijärven kunnantalo, valtuustosali, Keskustie 2 B, Nurmijärvi kirkonkylä

Geriatrian erikoislääkäri Sanna Vuoriholma luennoi muistista ja muistisairauksista, niiden hoidosta ja ehkäisystä. Lisäksi hän esittelee Keusoten muistisairaanhoidon toteuttamista. Keski-Uudenmaan Muistiyhdistys esittelee toimintaansa ja Uudenmaan Muistiluotsilla infopöytä, jossa erilaisia esitteitä muistisairauksista ja UML toiminnasta/tapahtumista/ryhmistä.  Ensitietotilaisuuteen ovat tervetulleita muistisairaat henkilöt, omaiset ja läheiset sekä kaikki jotka ovat muistisairauksista kiinnostuneet.

KUKKASIDONTA/KRANSSIKURSSI to 24.10. klo 14-17, Setlementti Louhela, Louhelankuja 1, Järvenpää

Tälle mielenkiintoiselle kurssille ovat kaikki jäsenemme ja läheiset tervetulleita. Osallistuminen ei edellytä mitään aiemmin opittuja taitoja, vaan tällä kurssilla oppii sidonnan perustaidot. Kurssin ohjaajana toimii alan ammattilainen. Rohkeasti kokeilemaan sidontaa edulliseen hintaan!

Kurssilla tarvittavista kukista ja muista tarvikkeista perimme 15 euron/osallistuja maksun, joka tulee suorittaa 6.10. mennessä yhdistyksen tilille: Nordea FI24 1064 3000 2371 77. Ilmoittautuminen 6.10. mennessä Pirjo Chorinille sähköposti pirjo.chorin@gmail.com tai puh. iltaisin 050 598 3430

MARRASKUU

ILOINEN TANSSI JA MUSIIKKITAPAHTUMA "TANSSI OTTAA AIVOON" ti 5.11. klo 13.00 alkaen Monikossa, Kuntotie 7, Nurmijärvi Klaukkala

Meillä on jälleen tarjolla iloista, virkistävää musiikkia ja tanssia sekä tietoa tanssin ja musiikin hyödystä. Tanssiopettaja, fysioterapeutti Leila Ketola esittelee ja opastaa kehittämäänsä Memodance-ohjelmaa tanssin ja musiikin merkityksestä muistille ja muistisairaudelle. Tässä ei tarvitse osata tanssiaskeleita eikä kuvioita, vaan kaikki pääsevät nauttimaan liikkumisesta ja hyvästä musiikista! Vapaaehtoisen tanssilipun hinta on 5 euroa ja se maksetaan paikan päällä. Monikon kahvila on tuolloin auki ja sieltä voi omakustannushintaan nauttia kahvit tai muuta virkistävää.

Ilmoittaudu tanssimusiikkitapahtumaan 28.10. mennessä Pirjo Chorinille sähköposti pirjo.chorin@com tai puh iltaisin 050 598 3430

JOULUJUHLA la 30.11. klo 13-16 Viertolan toimintakeskus, Timontie 4, Kerava

Aloitamme perinteisellä jouluaterialla klo 13.00. Sen jälkeen ohjelmaa sekä mukavaa yhdessäoloa. Juhlassamme esittää meille monelle tuttuja lauluja tenori Heikki Teittinen ja säestäjänä Juha Haapaniemi. Ohjelmassa on myös luonnollisesti yhteislaulua. Perinteiset arpajaiset kuuluvat jälleen ohjelmaan.

Jouluaterista perimme 20 euron/osallistuja maksun, joka tulee suorittaa 17.11. mennessä yhdistyksen tilille: Nordea FI24 1064 3000 2371 77. Ilmoittautuminen 17.11. mennessä Pirjo Chorinille sähköposti pirjo.chorin@gmail.com tai puh. iltaisin 050 598 3430

KESKI-UUDENMAAN MUISTIYHDISTYS RY:N SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN SYYSKOKOUS la 30.11. heti joulujuhlien klo 16.00 jälkeen. Käsitellään sääntömääräiset asiat kuten vuoden 2025 toimintasuunnitelma ja talousarvio, puheenjohtajan ja hallituksen jäsenten valinta vuodelle 2025.